menusearch
amirlohrasbi.ir
جستجو
logo-samandehi
۱۳۹۶/۲/۱۳ چهارشنبه
(0)
(0)
استفاده نکردن از قابلیت های ماه رمضان در جذب گردشگر
استفاده نکردن از قابلیت های ماه رمضان در جذب گردشگر
یکی از فرصت های مغتنم در عرصه جذب گردشگر مذهبی به ایران ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مرتبط با این ماه و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که همزمان با این ماه پرفیض برگزار می شود. نمایشگاهی که می تواند هزاران مسلمان را از سراسر دنیا به ایران جذب کند. اما آیا برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با فرهنگ ملی و اسلامی ما هماهنگ است، به عنوان یک نمایشگاه دائمی و فرصتی مغتنم در جهان اسلام مطرح می شود؟ در صورت تحقق چنین مهمی که با برنامه ریزی های دقیق و اصولی دور از ذهن نیست، این قابلیت می تواند به راهکاری برای جذب توریست مذهبی تبدیل شود.
بحث اطلاع رسانی به طور کل در جهان اسلام و میان کشورهای اسلامی بسیار ضعیف است. این امر باعث می شود که حتی در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن نیز آن چنان که باید نتوانیم کاری از پیش ببریم. در این حوزه ما رسانه هایی چون العالم، الکوثر و ... را داریم که متأسفانه این رسانه ها نیز در بحث اطلاع رسانی تا به حال نتوانسته اند به طور شایسته عمل کنند. علاوه بر آن در نمایشگاه قرآن باید جاذبه هایی را برای گردشگر خارجی در نظر بگیریم و رسیدن به این مرحله نیز، مستلزم سرمایه گذاری های دقیق و اصولی است.
برنامه ای برای توقف بی برنامه گی نیست
با وجود تشکیل کمیته گردشگری مذهبی در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعیین دبیر برای آن و در حالی که اعضای این کمیته چندی پیش در شهر مقدس مشهد گردهم آمده اند، اما هنوز دورنما و اهداف آن به طور روشن مشخص نیست و هیچ برنامه راهبردی در این زمینه ارائه نشده است.
این در حالی است که تنها اگر از جمعیت 300میلیون نفری شیعیان یک درصد را بتوانیم به ایران جذب کنیم، رقم 3 میلیون گردشگر خارجیِ مذهبی برای اقتصاد ما تعیین کننده است.
این جدا از همجواری ایران با 3 کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان در محدوده آذربایجان شرقی و جلفاست که با وجود کلیساهای متعدد می تواند میزبان مسیحیان و ارامنه بسیاری باشد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
شرکت سازنده